Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2018 07:22 - ХУМУС
Автор: radi2018 Категория: Рецепти   
Прочетен: 787 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 04.08.2018 07:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

 

 

 Вдъхновена от арабските специалитети на Енджи Касабие в снощния епизод на "Черешката на тортата",реших днес да ви представя рецептата,по която аз го правя.Има рецепти с основа чушки,авокадо,цвекло и какво ли още не.Но аз съм по природа традиционалист!Обичам класиката!Такава е и моята рецепта - класически начин за приготвяне на хумус.Не,че аз съм я измислила,но съм я пречупила през моя вкус и предпочитанията на семейството.Тъй като много обичаме сусамов тахан ,увеличила съм дозата му!Ако нямам в момента,смилам в кухненския робот сусам и малко зехтин и го превръщам в паста,която ползвам за направата на хумуса!И така,да започваме!

image

 



НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:
  • 1 1/2 ч.ч. нахут
  • 4 ч.л. сусамов тахан
  • 1/4 ч.ч. прясно изстискан лимонов сок
  • 4 скилидки чесън, обелени и смачкани
  • 1 ч.л. кимион
  • 1/2 ч.ч. зехтин екстра върджин
  • сол

image


НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:

Ако използвате сух нахут: поставете го в голяма стъклена купа, залейте с 4 ч.ч. студена вода и оставете да престои една нощ. Изцедете водата, изсипете в средно голям съд и поръсете със сода. Оставете за около 3 минути на висока температура, като отвреме навреме разбърквате. Добавете 6 ч.ч. вода и изчакайте да заври. Намалете температурата и оставете да се вари още около 30 минути или докато нахута е мек при набождане с вилица. Изцедете нахута и го облейте със студена вода, за да премахнете люспите. Оставете да се отцеди.

Ако използвате нахут от консерва, просто го отцедете и го добавете към останалите продукти.Аз си оставям течността в отделен съд и я добавям при нужда,ако хумусът е много гъст.

Сложете в блендер или кухненски робот сусама, чесъна, лимоновия сок и кимиона и разбийте като добавяте от заделената течност до  получаването на кремообразен сос. Става и с пасатор.Добавете нахута и разбивайте до мека паста. Накрая налейте част от зехтин и сол и разбъркайте. Прехвърлете в чиния, залейте с останалата част от зехтина и поръсете с щипка червен пипер.

Консумирайте с удоволствие и на момента (но не се притеснявайте, може да съхранявате хумуса в хладилник до една седмица в затворена кутия).

image

 

 





Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radi2018
Категория: Рецепти
Прочетен: 533957
Постинги: 269
Коментари: 150
Гласове: 288
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930