Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.11.2020 14:26 - КРЕМ КАРАМЕЛ
Автор: radi2018 Категория: Рецепти   
Прочетен: 882 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Може ли да съществува кулинарен блог,в който да липсва рецепта за крем карамел?Оказва се,че може!И пропускът е мой!Недопустимо от моя страна!☺Този толкова популярен и вкусен десерт присъства ежедневно на нашите трапези,правя го често и аз.Но до сега просто съм пропуснала да го кача в блога си.Затова днес,на имения си ден ще поправя този свой пропуск.Десертът за днешния празник ще бъде негово величество КРЕМ КАРАМЕЛ!





 

image

 



 

image             image
          image
        image
        image
        image
 

 

НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

- 8 средно големи яйца

- 1 л прясно мляко с масленост 3,6%

- 2 п. ванилена захар

- 300 г захар за крема

- 200 г захар за карамела




НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:


Има различни теории за температурата на продуктите.Аз избрах всички да са със стайна температура.Разбиваме яйцата с миксер,въпреки,че някои специалисти препоръчват  да се разбива с тел,понеже влизал повече въздух.Нищо подобно!Чудесно се размесиха,като добавих и ванилията.Много внимавах да не се появи пяна.Появи се все пак.Изчаках малко,за да изчезнат мехурчетата от повърхността на млечно-яйчената смес.В малка тенджера карамелизирах останалата захар,като предварително добавих 3 с.л. студена вода.Разпределих металните купички в дълбока тава.Могат да се ползват керамични или такива от йена глас,но тези ми са подарък от баща ми и са мил спомен,който ме топли.Ползвам ги вече около тридесет години.И не са ме предали!На всяка от тях  покрих дъното с 1 с.л. карамел.Разпределих сместа за крема в купичките.Поставих тавата във фурна,загрята на 150 градуса.С чайник напълних тавата до половината със студена вода.По време на печенето поставям от време на време кубчета лед във водата,за да не заври  и да не стане крема на шупли.Пече се около час до получаване на златист загар на повърхността.Оставям да изстинат както са в тавата с останалата след печенето вода.Сервирам като обръщам върху чинийки,но аз обичам да си го хапвам директно от купичката,за да се наслаждавам на бликналия фонтан карамел!Сервирането и декорацията са въпрос на избор.Да ви е сладко!



image

 

 



Тагове:   десерт,   крем,   мляко,   прясно,   карамел,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ard - Поздрави!
15.11.2020 14:58
Крем карамела Ви изглежда прекрасно!
Щях днес да правя и аз, но като водях толкова много захар- 500гр - и се отказах.
цитирай
2. radi2018 - Спокойно можете да намалите кол...
23.01.2021 15:26
Спокойно можете да намалите количеството на захарта според Вашия вкус!Успех!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: radi2018
Категория: Рецепти
Прочетен: 534367
Постинги: 269
Коментари: 150
Гласове: 288
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930